חינוך ילדים באמצעות סרטים לילדים

חינוך ילדים באמצעות סרטים לילדיםהכותרת בוודאי תפתיע חלק מהמבקרים באתר. אבל כן, סרטי ילדים יכולים גם לחנך. אומרים זאת מכנכים, פסיכולוגים ואפילו משרד החינוך ממליץ על סרטים לילדים מסוימים לפי גילאים. כדי שהילדים ילמדו משהו מועיל מהסרטים שהוא צופה בהם יש הכלל הראשון: בחירה נבונה של סרטים לילדים בהם יש ערך חינוכי שיכול ללמד או לחזק את ערכים של התנהגות.
אם אתם קוראים ברגע זה את המאמר אתם משתייכים לקבוצת ההורים שבאמת רוצים שילדיהם ייהנו אך בפיקוח וסינון התכנים שבהם צופים הילדים.

[Total: 4 Average: 5]






איך בוחרים סרטים חינוכיים לילדים

בטח שבחירת הסרטים צריכה להיות לפי הגיל של הילד. ילד עד גיל בית הספר לא מבין הרבה, לא יודע בדרך כלל אנגלית וגם לא יודע לקרוא את הכתוביות בעברית – בגלל זה הוא חייב סרטים מאוד פשוטים, צבעונים, עם מוזיקה נעימה. סרטים מצוירים הם הכי מתאימים לגיל הזה אם הופקו במיוחד לגיל הזה.
ילדים בגיל 9-14 יעדיפו כבר סרטים אחרים אבל עדיין לא יוותרו על סרטים מצוירים. בגיל זה הם יכולים להבין את רוב העלילות של הסרטים הרגילים אבל כדאי בכל לבחור סרטים מיעודים לילדים.





בגיל התיכון הנערים והנערות כבר בוגרים מספיק כדי לצפות בכל סרט שאפשר. הם יבחורו לעצמם לבד במה רוצים לצפות וקשה מאוד לאסור מהם צפייה בסרטים מסוימים. מה שכן מומלץ לעשות זה לדבר עם הנוער על סרט כדי שהם יצליחו לקחת לעצמם רק את הדברים הטובים שראו בסרט ולהימנע שהשפעות לא טובות.
חשוב להיזהר מסרטים עם אלימות. יש כאלה שאומרים שאפילו מצורים שנראים נאיביים יכולים להשפיע לרעה. דוגמא לסרטי ילדים שבהם יש אלימות מסיימת אך נחשבים בעיניי לסרטים טובים בהם יש הרבה הומור ומסר חינוכי על דרך השלילה הם הסרטים המצוירים כגון “טום וג’רי”. באופן כללי סרטי אנימציה הם דרך נהדרת ללמידה תוך הנאה וצחוק.

מה אפשר ללמוד מתוך סרטים לילדים?

אז תשאלו מה אפשר ללמוד מתוך סרטים לילדים? שפה – בגיל הצעיר הילדים לומדים מתוך צפייה בסרטים מדובבים לעברית שפה נכונה ולא פעם הם שואלים את ההורים לפרושן של מילים שלא מוכרות להן. גם סרטי ילדים באנגלית מגיל צעיר שבו עדיין אינם יכולים לקרוא, מרגיל אותם לשפה זרה.






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה